Letih dengar&lihat…

ello…hye….
Selalunya, di awal2 pagi aku akan menulis post…tapi lain pula kali ini, di saat-saat aku menunggu, mengira detik untuk pulang..aku hendak katakan sesuatu sebelum aku pulang..

Last week, if im not mistaken…Aku n my family wannabe..hehe..pegi ke Downtown Cheras…Saje, dan aku tidak lah berhasrat untuk membeli belah memandangkan kewangan tidaklah berapa mengizinkan…well, kehidupan mesti diteruskan jugak…aite?

Apapun, bukanlah sesuatu yg menarik tentang Downtown Cheras yang pada pandangan mata kasar mahupun hati nurani ku ini mengatakan ianya hebat, gah atau lain-lain kata-kata pujian…Its juz ok…untill…..ya rabbi…..tak mo citer dulu…let me tell u the scenario first ya?

Everything was ok, the booth of the trader there were all proper in line…Dan pengunjung pun tiada masalah nak ‘shopping’ kat situ…The people?Well…nak kata Melayu shj yang pergi, itu jelah pun yg aku nmpk..In fact, im also Malay.What type of Malay?Wo!who am i nak judge semua tuh…tul tak?Tak kisahlah apa pun…its a normal place, a public place…so. it belongs to everyone….

Letih dengar dan melihatnya di sini adalah……kebersihan di kawasan persekitaran di sana. Oh my God,Please Malaysian!!I want a better place than this,clean, neat and full of hygiene….Poor me,poor the other Malaysian…Please, we r civilised people (if u think that we are already in the civilisation area)~~Malaysia need, deserve better air,water quality as well…Huh!!Letih…..siiiiiccccckkkkkk!!!!!

Dont u agree with me?

One thought on “Letih dengar&lihat…

  1. Dah pernah pergi sana..Honestly nak kata gah, biasa2 aja la..tapi kalau tgk betul2 ada jugak barang2 yg we can get a bargain..Cleanliness? Is never Malaysians’ strong point..kita sumer dah tak reti diajar..

Leave a Reply

