Weekend Bertiga …

 

IMG_5690

My children.

 

Sejak beberapa bulan yang lalu (almost 5 months now), hidup kami berempat beranak memang sudah menjadi tiga, at most days and weeks.

Minggu silih berganti memang penat bukan kepalang yang aku rasa. Yet, aku tetap rasa I don’t do my very best to the two apples of my eyes. Tetaplah rasa tidak sesempurna kejadian aku ini sebagai Ibu kepada mereka berdua, dalam segala segi dek kerana HANYA dapat meluangkan masa bertiga bila hujung minggu menjelma.

Dan bila hanya hujung minggu itu sahajalah waktunya untuk aku berehat, memang silap besar untuk diri ini memasang angan-angan tinggi dapat menikmati hari cuti semahunya.

Itulah aku, sekarang.

Still, I went through it and will continuously facing those days with open, big heart like normal.

Biasalah, dugaan manusia itu kan ada bahagiannya masing-masing. It happens to me too!

IMG_5800

I’m in love with this neighbourhood!

Cuma mulai beberapa minggu kebelakangan ini, rutin kami jadi berjadual pula, which is more preferable sebab lagi mudah aku mengatur hidup.

Sabtu pagi, adalah paginya kami, aku II dan NN berada separuh hari di Bandar Seri Damansara. Tempat di mana KinderKaizen berada. I’ve signed up for II to attend that weekly Phonics learning session with the centre and therefore our Saturday mornings at this particular area are no longer absurd for the three of us.

Makanya, selalunya juga cuti rehat sebenar-benar-rehat-tidak-keluar-rumah-langsung hanyalah pada Ahad sahaja. Get me?

Hahahaha marah acah-acah saja. Dan bila mana Sabtu yang punya kelas ini, end up masa 2 jam lebih adalah antara aku dan Nawal berdua sahaja. Lokasi; berbeza-beza ikut mood dan keberadaan anak daraku. Selalunya end up seperti di situasi gambar bawah sahaja;

IMG_5803

Santapan pagi berdua beranak hanya di dalam kereta sahaja. Demi kerana keselamatan, selalunya. Berkorban sedikitlah kesenangan itu demi kerana aspek ini.

Bila mana akan berhabisan masa begini dengan salah seorang anak, adakala perasaan ‘insecure’itu memang ada. Nowadays, we can never know what awaits us. Tawakal sahajalah selalu aku bersama anak-anak dalam apa jua dan di mana sahaja kami berada.

Selalunya juga, santapan anak-anak aku sentiasa sediakan siap-siap dari rumah. Asalkan ianya roti, cereals, pisang (or any other easy snacks or fruits), yogurt and many other yang sesuai, memang akan jadi bekalan aku dan NN sementara menantikan si II habis kelas.

Alhamdulilah, both chidlren are cooperating well so far and I don’t argue and complaint much.

Cuma terkadang, bila penat itu menguasai .. Well, aku juga Ibu biasa. Sedaya upaya, cuba juga kumpul segenap kekuatan dan kawal diri, dan mencari-cari juga some ‘me-time’ supaya tidak terlalu sangat rasa stress dan penat itu.

Dan macam biasa, at most of the times, memang drama-drama Korea sahajalah teman sejati hehehehehehehe. Merasa terhibur dan happy sendiri, lalu membuat review sebagai terapi.

IMG_5806IMG_5843IMG_5836NBVU2204

Dan dalam pada keadaan ini, jauh di sudut hari .. I have always prayed that everything will go smooth and easy for the three of us.

Sedikit sebanyak keringat dan tangan yang dihulurkan oleh teman rapat adalah terpaling aku hargai waktu ini. Sungguhpun, memang selalunya berat hati ini untuk hubungi atau come up with a suggestion to hangout with them, together with my kids .. tetapi Alhamdulilah, for some times and days, mereka inilah banyak membantu dan menceriakan kedua-dua anak-anakku.

Thank you girls!

Speaking of both child I have here, II has made a tremendous milestone in reading. He’s coping well with the classes which you-know-it’s-not-an-easy-Saturday-morning-for-me. NN juga sudah boleh berjalan which I was worried to tears juga sebelum ini (the imbalance hormones I have is like ….).

That’s all, up to April 2016.

More prosperous months to come, insyaAllah.

Leave a comment